ServiceNow Tool-tutorial: Wat is, gebruik en rapportagetraining

Wat is ServiceNow?

Service nu is een cloudgebaseerd softwareplatform voor IT Service Management (ITSM) dat helpt bij het automatiseren van IT Business Management. Het is ontworpen op basis van ITIL-richtlijnen om servicegerichtheid te bieden voor taken, activiteiten en processen. Het maakt gebruik van machine learning om gegevens en workflows te benutten om bedrijven te helpen sneller en schaalbaarder te worden.

Het biedt de flexibiliteit, kracht en betrouwbaarheid om de doelen van incident- en probleembeheer te bereiken. Bovendien zijn gebruikers vrij om hun meest comfortabele ondersteuningsinterface te kiezen. Het biedt alle informatie aan de technicus om problemen te diagnosticeren en te repareren, terwijl de afhankelijkheid van spreadsheets en e-mails wordt weggenomen.

In deze ServiceNow-zelfstudie leert u:

Waarom Service Nu gebruiken?

Dit zijn de belangrijkste redenen om ServiceNow-software te gebruiken:

  • Alle belanghebbenden, inclusief werknemer en klant, brengen wijzigingen aan in hetzelfde platform dat de activiteiten stroomlijnt en een enkele versie van de waarheid biedt
  • Stelt uw medewerker in staat beter te presteren en de serviceniveaus zullen uiteindelijk verbeteren
  • Helpt de ITSM-kosten tot 60% te verlagen
  • Helpt u ongestructureerde werkpatronen/bedrijfsprocessen te vervangen door intelligente workflows
  • Het biedt vele manieren om hulp te krijgen, waaronder formulieren, vragenlijsten, chat, e-mail, enz.
  • Webservices en e-mailacties verwerken gebeurtenissen van verschillende monitoringtools en externe bronnen.
  • ServiceNow-technologie helpt u zeer snel te werken, waardoor uw werkproces slimmer en sneller wordt.
  • Als SaaS hoeft u zich geen zorgen te maken over configuratie, implementatie, updates en onderhoud.
  • U kunt met uw branding een klantvriendelijke selfserviceportal aanbieden.

Belangrijkste kenmerken van ServiceNow

  • Gemakkelijk aan te passen
  • Betere ondersteuning aan uw klanten met lage onderhoudskosten
  • Realtime analyse en rapportage
  • Vertrouwelijkheid en integriteit van gegevens
  • Verbeterde operationele tracking
  • IT-servicebeheer op aanvraag
  • Op instanties gebaseerde implementatie
  • Lage configuratievereiste om snel te kunnen werken binnen een onderneming

Geschiedenis van ServiceNow

Fred Luddy richtte ServiceNow op in 2004. Hij was voormalig CTO van Peregrine Systems en Remedy Corporation. Het bedrijf is gevestigd in San Diego. CA met kantoren in de VS, Azië, Australië en klanten in meer dan 48 landen.

Historische mijlpalen

2006- Het bedrijf heet Service Now

2007- ServiceNow opende hun eerste kantoor in Silicon Valley

2011- Het bedrijf is een partnerschap aangegaan met Accenture

2012- ServiceNow wordt geleverd met een beursgang van US $ 210 miljoen en wordt een beursgenoteerd bedrijf

2017- Het bedrijf verwierf Telepathy een UX UI Firm

Vrijgavecyclus

ServiceNow heeft een releasecyclus van 10-12 maanden, waarbij bij elke release nieuwe gebruikersinterface, apps en functies worden gelanceerd. Ze leveren ook hotfixes en patchreleases om onderhoudsproblemen op te lossen.

Wie gebruikt Service Now?

De volgende belanghebbenden gebruiken de Service Now-tool om hun bedrijfsdoelen te bereiken:

  • Medewerkers - Gebruik het om hun gerelateerde IT-bedrijfsdiensten aan te vragen.
  • IT-ondersteuningsteam - Gebruik het om serviceverzoeken of incidenten te beheren.
  • Beheerders – ServiceNow helpt beheerders gebruikerstoegang, rollen en privilegebeheer
  • uitvoerders – Gebruik het om procesapplicaties en platformfuncties in te zetten die voldoen aan de zakelijke behoeften van een organisatie.
  • ontwikkelaars – Creëer nieuwe functionaliteit met scripts om standaardconfiguraties uit te breiden.

Producten van ServiceNow

ServiceNow-ticketingtool biedt productreeksen die zijn ontworpen volgens de behoefte van een specifieke gebruiker.

Toepassing voor IT-serviceautomatisering:

Dit ServiceNow-product biedt inzicht in end-to-end zakelijke services door inzicht te krijgen in de relatie met de onderliggende IT-resources. Het helpt ook om de beschikbaarheid te verbeteren door de servicestatus te kennen en de verliestijd van gebeurtenissen te verminderen door snel storingen in het systeem te vinden.

Bedrijfsbeheertoepassingen:

IT-bedrijfsbeheer is een hulpmiddel voor strategische portfolioplanning en -uitvoering. Het helpt u zich te concentreren op de gebieden die de meeste aandacht nodig hebben en de time-to-value te versnellen.

Beheer van aangepaste services:

Met de tool kunt u de klantenservice verbinden met andere afdelingen om problemen te identificeren en op te lossen. Het verlaagt de kosten aanzienlijk en verhoogt de klanttevredenheid. Het helpt u om de klanttevredenheid te verhogen, de efficiëntie te verhogen en de productiviteit te verbeteren.

HR management:

De HR-managementservicetool helpt u de medewerkerstevredenheid te verbeteren. Het is één toegangspunt voor efficiënte, gepersonaliseerde HR-diensten. Het helpt u ook om de HR-productiviteit te verbeteren, de transacties van werknemers te stroomlijnen en de dienstverlening te optimaliseren.

Enterprise Security Response Engine:

Met deze tool voor prestatieanalyse kunt u verbinding maken met uw bestaande beveiligingshulpmiddelen. Het helpt u om snel te reageren op incidenten en kwetsbaarheden op basis van de mogelijke impact op uw bedrijf. De tools helpen u de snelheid en efficiëntie van uw beveiligingsreactie te verbeteren. Security Response Engine helpt u ook om de tijd die u aan basistaken besteedt te verminderen.

Toegang krijgen tot ServiceNow

In deze zelfstudie voor ServiceNow-ontwikkelaars leren we hoe u toegang krijgt tot ServiceNow:

Stap 1) Ga naar https://developer.servicenow.com/dev.do

Stap 2) Voer registratiegegevens in en klik op Verzenden

Stap 3) U ziet een bericht om uw account te activeren. Check je inbox

Stap 4) Zodra het account is geactiveerd, meldt u zich aan met de hierboven gemaakte inloggegevens.

Stap 5) Accepteer de serviceovereenkomst

Stap 6) Lees en accepteer de ontwikkelaarsovereenkomst

Stap 7) Beantwoord de enquête en klik op Verzenden.

Stap 8) U wordt doorgestuurd naar ServiceNow Dashboard, klik op 'Instance aanvragen'.

Stap 9) Voer uw reden in om de instantie te gebruiken.

Stap 10) Selecteer de Londense release

Stap 11) De instantie wordt verwerkt, wat enige tijd kan duren. In het dashboard ziet u de inloggegevens en de inloglink.

Stap 12) Als u op de inloglink klikt, wordt u gevraagd uw wachtwoord te wijzigen

Stap 13) Ten slotte ziet u het Dashboard.

Maak nu een rapport in service

Stap 1)

  1. Filterrapport in de Navigator.
  2. U krijgt veel voorgeconfigureerde rapporten.
  3. Klik op Rapport maken

Stap 2) In het volgende scherm,

  1. Voer rapportnaam in
  2. Kies gegevensbron (tabel)
  3. Mogelijk ziet u een bericht dat het rapport al is geconfigureerd. Negeer het
  4. Klik volgende

Stap 3) In volgend scherm

  1. Klik op het rapporttype
  2. Klik volgende

Stap 4) In het volgende scherm-

  1. Selecteer de Meting. In ons geval hebben we Escalation geselecteerd
  2. Klik op de knop Uitvoeren
  3. Rapport wordt gegenereerd
  4. Klik op Opslaan om het rapport op te slaan

Praktische tips voor het gebruik van Service Now

  • U moet spreadsheets en e-mail vervangen door werkruimten voor samenwerking.
  • Het doel moet zijn om ALLE bedrijfsprocessen van uw bedrijf te automatiseren
  • U moet een moderne werkomgeving ontwikkelen met ServiceNow
  • De focus moet liggen op het verbeteren, structureren en automatiseren van de workflow om de dienstverlening te stroomlijnen

Samenvatting

  • ServiceNow is een softwareplatform dat IT Service Management ondersteunt ( ITSM ). Het helpt u bij het automatiseren van IT Business Management (ITBM).
  • ServiceNow-architectuur helpt ITSM-kosten tot 60% te verlagen
  • Als SaaS hoeft u zich geen zorgen te maken over configuratie, implementatie, updates en onderhoud.
  • ServiceNow maakt realtime analyse en rapportage, vertrouwelijkheid en integriteit van gegevens, verbeterde operationele tracking mogelijk
  • ServiceNow heeft een releasecyclus van 10-12 maanden, waarbij bij elke release nieuwe gebruikersinterface, apps en functies worden gelanceerd.
  • ServiceNow wordt gebruikt door 1) Medewerkers, 2) IT-ondersteuningsteam, 3) Beheerders, 4) Implementers, 5) Ontwikkelaars
  • Service Now Productsuite bestaat uit IT Service Automation, Business Management, Custom Service Management, HR-management